reklama

Potulky U–Krajinou

V lete roku 2011 som mala možnosť stráviť takmer tri týždne na Ukrajine. Išlo o akčný trip dvoch osôb. Program sme si organizovali sami, cestovali sme vlakmi a ak sme si presun medzi mestami nenaplánovali na noc, tak sme prespávali v hosteloch. Navštívili sme postupne mestá Ľvov, Kyjev, Simferopol, Jalta či Odesa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Jediné negatívum celého výletu boli reakcie ľudí ešte pred samotnou cestou. Keď sa dozvedeli, kde chceme stráviť kus leta, považovali nás za bláznov. Veď vás tam zabijú/ dobodajú/ umlátia/ okradnú/ unesú/ znásilnia/ predajú...! Atď. Okrem týchto varovaní sme si samozrejme vypočuli aj rôzne hrôzostrašné príbehy o tom, čo všetko sa stalo kamarátovho kamaráta kamarátovi hneď po tom, čo prekročil ukrajinské hranice. Podľa mňa, moja mama celé noci nespávala, keď sa to dozvedela. A ak mám byť úprimná, tak nebyť nášho blížiaceho sa termínu odchodu, asi by mi tie príbehy a varovania nahnali strach a nikam by som nešla. Našťastie sa tak nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na naše obrovské prekvapenie sme sa na Ukrajine cítili ešte bezpečnejšie ako na Slovensku, dokonca aj ľudia vedeli byť milší a ochotnejší pomôcť. Na každej železničnej či autobusovej stanici bola k dispozícii free wifi a tzv. babuška mafia (tetušky ponúkajúce lacný nocľah u seba doma). Navyše o meste Ľvov môžem hrdo prehlásiť, že patrí medzi moje najobľúbenejšie a najpríjemnejšie mestá, v ktorých som kedy bola (a to už mám čo to pochodené).

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dobrá rada nad zlato:

Keď máš priveľa tankov, rozostavaj ich kade tade po meste a urob z nich buď pamätník alebo preliezku pre deti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Takto si asi všetci predstavovali, že na Ukrajine skončíme. Toto je však pohľad zhora na cestu pred istou reštauráciou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V Kyjeve sme mali možnosť vidieť nielen športovo, ale aj ľudovo založenú mládež. Vystihli sme akurát deň národných osláv.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mesto, či more. Zažili sme ukrajinské oboje.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Viera Prievozníková

Viera Prievozníková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príležitostný bloger, ktorý rád kecá dve na tri. Zoznam autorových rubrík:  Leeloo Dallas MultipassMixérSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu