reklama

Čo vám napadne, keď sa povie Chinatown?

Toronto je všeobecne známou zmesou rás, kultúr a národností, združujúcich sa v rôznych častiach mesta či v komunitách. Jednou a dosť výraznou mestskou časťou je práve Chinatown. Keď som sa rozhodla poobzerať sa po nej, rozmýšľala som, akým spôsobom mám zachytiť jej atmosféru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Opýtala som sa samej seba: čo mi ako prvé napadne, keď sa povie Čína? Odpovede boli nasledovné: preľudnenie, červená farba, výrazná kultúra, herec Jet Li... Bolo mi jasné, že na Jet Liho asi len veľmi ťažko natrafím a tak mi napadlo, že však Číňania si všade po svete otvárajú množstvo obchodov či už s oblečením alebo so suvenírmi – a práve to bol zásah do čierneho.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Torontský Chinatown je doslova prepchatý obchodíkmi. Okrem suvenírov a oblečenia sa tu dajú nakúpiť aj dosť netradičné potraviny, typické pre túto krajinu. Ak sa mám priznať, tak týmto obchodom som sa viac-menej vyhýbala, hlavne "vďaka" ich zápachu (prevažovali totižto ryby a huby, ktoré v kombinácii s teplom a slnkom rozhodne nepôsobili vábivo). Ďalšími zaujímavými obchodíkmi sú pekárne, ktorých pečivo hýri množstvom farieb a príchutí. Na chuť aj na pohľad sú naozaj výborné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na internete sa dá ľahko zistiť, že torontský Chinatown patrí medzi najväčšie v Severnej Amerike. Rozprestiera sa pozdĺž ulíc Dundas Street West a Spadina Avenue. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale nachodila som sa tam viac než dosť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď som sa rozhodla nahliadnuť do niektorých obchodov so suvenírmi (rybacím som sa naozaj snažila vyhýbať), bola som milo prekvapená. Vo väčšine prípadov to bolo akoby som vstúpila do iného sveta. Áno, hneď na začiatku boli klasické suveníry, čokoľvek na čo si len človek spomenul, všetko samozrejme s červeným javorovým listom, prípadne s nápisom Canada (alebo úplne najčastejšie s oboma). Vnútro obchodov a hlavne ich zadné časti obsahovali predmety typické pre ich kultúru. Najúžasnejší bol nenápadný obchodík, v ktorom som našla masívny vyrezávaný drevený nábytok, sochy či bonsaje. Fotiť som však nemohla, na to boli majitelia veľmi citliví.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prístup ľudí ku mne (povedzme, že skúšobnej vzorke z radov turistov) bol rôzny. Niekde boli obchodníci milí, hoci som nič nenakúpila, inde nevrlí, prípadne ponúkajúci nespočetné možnosti výhodného nákupu. Stalo sa mi, že keď obchodník jedného zelovocu videl, že mám foťák, hneď sa so mnou chcel fotiť. Výrazne nepríjemní boli bezdomovci, čo je v Toronte dosť prekvapivé. Nemyslím samotných bezdomovcov (tých je tu dosť), ale ich správanie. Mimo Chinatownu sa totižto väčšinou usmievajú, zdravia, otvárajú dvere... jednoducho sa snažia, aby si tých pár dolárov „zarobili“.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chinatown určite nie je klasická turistická atrakcia, ale oplatí sa vidieť ho. Rozhodne tam môžete nakúpiť veľa suvenírov, či už samostatne alebo v rôznych darčekových či zvýhodnených baleniach. Taktiež tu nájdete aj ich ľudovú medicínu – masáže, akupunktúru a iné. Ja osobne tu vždy rada zablúdim popri mojich prechádzkach Torontom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Viera Prievozníková

Viera Prievozníková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príležitostný bloger, ktorý rád kecá dve na tri. Zoznam autorových rubrík:  Leeloo Dallas MultipassMixérSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu